Google+ Followers

Isnin, 7 Mac 2011

Kisah Benar Villa Nabila

Like Kalau Suke :) Kami pelajar Agama(pusat pengajian islam johor) dekat2 j ngn danga bay n dekat ngn maahad johor… dalam setahun lagi kami ni bakal jadik ustaz,,,walaupon kami x sedia aper2 ag…tapi kami sedang berusaha..memang kami bukan orang TAHFIZ,MUHADITHIN,FUQAHA,ULAMA,HIZBUT TAHRIR,ZIKIRIN dan sebagainyer tapi alim ulama penah kata orang yang baik ialah ia orang yang menuju kearah yang sempurana.

Pintu hadapan villa
 …hmmmmm…sebanarnya bukan ni kami nak cter kat korank…hikhik..uke2..

 bermulanya pada petang ahad 6 mac 2011 jam 3..saya nak hantar kawan sy dari campus ke busten larkin jb…dier nak balik kg dier mersing…tapi sampai j larkin beli tiket,tapi dapat tiket jam 6.35(kat busten mase tu punya la ramai awek fuh….syg nyer 75 % x tutup aurat dengan sempurna)…so..rase cam malaz j nak balik campus balik,,jadik kiteorang pon piker nak g jalan2…mase dalam keta ada sy,,kawan sy al-malique manap ngn ayie akhi al-farisee(satu course ngn saya),,so terfikir plak nak g VILLA NABILA…

Dengan tanpa berlengah lagi teros sy drve ngaler ker rumah puaka tu…sedang kami dalam perjlann ngaler ke rumah beliau(villa nabila) tiba2 plak awan mendung dtg dgn membawa hujan renyai2 kahak..
peta lah..abes tu aper ag
Jlan nak ker rumah villa nabila


Jap2…sebelum tu bek saya cter sejarah bebenar dlu bawu dengar cter pnglaman sy yer..

Dimasa yang dlu..satu keluarga yang kaya duduk di villa tersebut,,ibu kandung nabila sudah meningal terlebih awal daripada ayah kandung nya,,,so untuk mengelak kan ayah nyer melampiaskan nafsunya bersama dengan pelacur yang di belkang city square(c.s.) tu maka ayahnya kahwen lain,,iaitu satu perempuan dasyat tapi cntik bernama *****(sa’adiah- bukan nama sebnr untuk menjaga nama baik keluarga beliau)
nabil la


Memang pada mulanya saadiah sangat baik budi pekertinya sepanjanng bergelar ibu dan isteri….tetapi apabila datangnya berita untuk mewarisi harta warga tua belah keluraga mereka maka hati saadiah menjadi gelapkan harta..dan sememng nya pada zaman dahulu di Malaysia sngt benci kan anak tiri berbanding sekarang (aqidah orang dlu yang salah),,, pernah suatu hari saadiah menganiaya nabila tetapi nabila seorang kanak-kanak yang boleh berdikari dan tabah,,so dier wat dono j la.seperting burung bersifat bebas tetapi di dalam sangkar,,,

Apabila berita untuk mewarisi harta kpd nabila menjadi satu berita yang mutawatir( dalam bhsa arab- satu berita yang tidak boleh untuk berbohong) maka niat jahat sa’adiah menjadi menebal,, memang pada mulanya ayah kandung nabila tahu yang isterinya saadiah itu mahukan harta tapi tidaklah terlintas ayah nabila untuk berprasangka buruk dan sebagainya..

Maka tibalah satu hari disebabkan hati yang penuh zlumat dunia sedang nabila melakukan kerja seharian di villa tersebut maka saadiah dengn membawa satu objek yang merbahaya terus menerus membunuh nabila tanpa segan silunya.. berakhirlah riwayat nabila..dan jasadnya yang sepatutnya di tanam tempat yang sempurna tetapi jasad beliau di tanam di dinnding rumah tersebut,,,(ada yang berpendapat dinding rumah di sebelah atas,ada yang berpendapat di dingding rumah di seblah bawah dan ader jugak berpendapat di tanam di sebelah jamban kesayangan sa’adiah) tapi cmne pun itu x jdik masalah…

Kes itu mulai terbongkar(sila ikuti cerita selnjutnya di- http://taufiqhamid.blogspot.com/)


Ok.kita sambung cerita saya yang mula2 tadi..tiba aj kami di hadapan villa tersebut maka bermulalah kami untuk menunjukkan berani masing2 untuk masuk villa tersebut,, hehehe…

Sedang kami berjlan kaki untuk menuju ke villa tersebut kami terdengar akan suara yang sayup menyuruh kami “balik~~~~ balik~~~~” dua orang dari kami dengar tapi salah seorang dari kawan kami ayie akhi al-farisee tidak mendengar... so kami berdua takut tapi kami diamkan dahulu(balik bawu cter),, tibanya di hall ruang tamu villa tersebut memang agak suram dan menakutkan..

Kami terus menerus untuk mengambil pengambaraan untuk dijadikan bahan bukti dan koleksi..di bawah ni gambar2 di villa belah bawah( bahagian bawah) rumah tersebut..

pandangan dari tepi villa
Pandangan Dari bawag ke Atas
Oreang kater ni kolam..xtahu lah kolam mandi ker ikan
dipercayai ruang tamu rumah
pandangan dari tepi rumah
salah satu bilik berhadapan dengan tangga dan depan ruang tamu rumah



dan cuba lihat rumah di tingkat atas di bahagian bawah
Tangga untuk pergi ke tingkat atas..
first2 seram gak nak nek tingkat atas...p kiteorang men terjah j..hahhaha..lame2 ok la gak...hahha
Ruang Di Bahagian Atas
Still di Tingkat atas bahagian koridor
Pandangan rumah dari atas
Pandangan pitu rumah dari atas..atap da x der.hahhaa...kene rembat la tu...hahha

Dan kami pergi pula di bahagian di percayai iaitu parking keta..
car park

GambarSeterus itu pula kami pergi pula di rumah di bahagian atas pula..perghhh!!!! memang mujhadah untuk pergi rumah tersebut di bahagian atas( buktinya ader dalam video kiteorang)


Dan ini pula gambar di villa bahgian atas,,penat seyhhh!!!! Sya terfikir kenapalah sy mesti berada di situ.. sedang kami asyik mengambil gambar dan sebagai nyer nset sy dan wallet sy asyik terjatuh ajer dari poket sy…pelik,,bukan satu du kali tapi 5 kali sedangkan kali kedua sy jge wallet n nset sy dgn rapi..mmng sy xnak tggal barang aper2 dari situ…kisah kawan sy plak berda di villa bahagisan atas tu pula dier asyik tedengar orang tersembam ke tanah sebenayk 3 kali…ni bukan ada2kan cerita tapi kami bertiga yang dengar…
Hmm…di pula gambr di rumah nabila bahagian atas..
Pergh!! mujahadah seyh nak nek atas...kene daki cam nek gunung...sebab jln utama da tutup penuh dengn semak samun
rumah belah atas...ramai x thu ader sambungn rumah ag kat atas tu.n nilah rumah yang korank nampak dari high way tu...
di dalm rumah tersebut

dari tingkat atas korank akan nampak high way
Member sy sempat amek gambar di tangga rumah tersebut
ruang atas di ruamh bahagian atas
Kenangan yang x di jangka..

Setelah itu kami pun pulanglah dengan rase puas hati…sedang kami berjlan pulang,,,
Iaitu sy sedang drive keta,,kawan sy al-malique manap(yang duduk di sit belakang keta) dan berkata

“Perghhh kasut aku!!!!!(paul smith kesygn dier) habis kotor,penuh dgn tanah”
Sejurus kawan sy berkata gtu,maka sy terus angkat kaki kanan sy untuk lihat keadaan kasut sy.samaada kotor jgk atau tidak…SEDANGKAN SY TENGAH DRIVE KETA... DALAM KEADAAN KERETA SY DALAM KEADAAN LAJU MELUNCUR KEDEPAN PADAHAL KERETA DEPAN SY SEDANG BERHENTI.. BILA AJ SY NAMPAK KETA HADAPAN SY BERHENTI TERUS MENERUS SY HENDAK TEKAN BREAK EMERGENCY TETAPI!!! SY X PIJAK BREAKKK!!!! TAPI SY PIJAK ANTARA KLAC DENGN BREAK(KAPET KETA)….PERGHHHH!!!! XNAK CAM HURU HARA PLAK MASE TUU……(MASE TU SY X TERLINTAS NAK TARIK HAND BREAKK!!!)
SO DGN SEGERENYA SY AMEK CARA YANG KEDUA(PADAHAL KETA SY DGN KETA DEPAN DA NAK DEKAT DA), SY PUSINGKAN KETA SY KEKIRI UNTUK MENGELAKKAN BERDENTUM,,BARU SY BOLEH PIJAK BREAK DENGN SEMPURNA….PERGHHH!!!!!... XNAK CAM DUP DAP DUP DAP PLAK JANTUNG SY!!!!!..HAHHAHAH.. bahana betull…nasib bek Allah selamatkan sy dan orang lain…law x ..mmng jadik cerita nabila kedua plak..hahahha..

Persoalannyer/pengajarannya

I. Jgnlah kalian berhajat untuk berjumpa dengan jin(makhluk halu) sumber dari perubatan islam as-syifa’

II. Jgnlah perluker kita untuk berebut harta,,padahal ketika sebelum nabii wafat nabi perintahkan shabatnya untuk sedekah harta nabi yang tertinggal(4 dirham law x silap) untuk mengelakkan harta tersebut kelak menjadi beban di akhirat…_ padahal 4 dirham j!!!buakn 4 ribu…

III. Usahalah atas iman korank…Allah s.w.t telah hantar kita ke dunia ini sebagai tempat ujian. Oleh itu, Allah telah letakkan dlm diri kita keinginan². Hendak itu, hendak ini.. Begitu byk keinginan sehingga kita sendiri tidak dpt mengira berapa byk keinginan kita yg sebenarnya. Allah s.w.t juga mencipta kita dlm keadaan yg lemah & mnjadikan kita ingin mendapatkan sesuatu dgn SEGERA. Bersabarlah dgn keinginan kita krn ia hanyalah ujian.....

IV. Jagalah solat kalian,,solat dapat menjaga fasya dan mungkar…Setiap org Islam (bg yg tidak uzur) diwajibkan oleh Allah utk bermohon minta petunjuk sebanyak 17 kali dlm sehari. Allah perintahkannya. "Tunjukilah kami selalu akan jalan yg benar, iaitu jln yg ditempuh org² yg tlh Engkau beri nikmat atas mereka, bukan jln org² yg Engkau marahi, bukan pula jln org² yg sesat itu". Al-Fatihah, 6-7. Apakah kita sedar selepas itu kita diberi petunjuk?

V. Kita sentiasa mencari peluang @ merebut peluang utk mendapatkan keadaan yg lebih baik @ utk merubah kehidupan ke arah yg lebih selesa di dunia TETAPI INGAT jgn dilupa akan PELUANG yg sentiasa diberikan oleh Allah iaitu kita selagi belum mati, diberikan PELUANG HIDUP iaitu KURNIAAN PELUANG 'HIDUP'. Maka, ambillah peluang itu & gunakanlah sebaik mungkin utk-Nya sebelum peluang hidup itu ditutup...

VI. Salah satu pesanan Nabi s.a.w di dalam khutbah terakhirnya : "Jangan kamu sakiti sesiapa pun agar orang lain tidak menyakiti kamu"

VII. "Dianggap sebagai takabur itu MENOLAK APA YANG BENAR dan MENGANGGAP HINA KEPADA ORANG LAIN" - Hadis Riwayat Muslim. Perhatikan pada diri kita (tak usah tgk orang lain lagi), berapa banyakkah kita tinggalkan dan belum laksanakan lagi perintah-perintah Allah (yang benar)?


Kesimpulan Agama

SESUNGGUHYA KEJAYAAN MANUSIA HANYA,HANYA,HANYA,,,SY ULANG HANYA DALAM AGAMA ALLAH SUBH. SEJAOH MANA MEREKA DAPAT MENTAATI PERINTAH ALLAH SUBH, IKUT CARA NABI MUHAMMAD SAW.
Hope You Enjoy My Blog Post

Share Kalau Berminat :D www.tips-fb.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...